Publiczne Gimnazjum
im. Jana Pawła II w Parznicach

 

 

WSPÓŁPRACA
logo_bocian logo_caritas

logo_wolontariat logo_ptsm


Rada Rodziców

SKŁAD RADY RODZICÓW W ROKU SZKOLNYM 2013/2014

- przewodniczący

p. Dariusz Chruślak

- zastępca przewodniczącego

p. Iwona Ruszkowska

- sekretarz

p. Agnieszka Wesołowska



REGULAMIN RADY RODZICÓW PG W PARZNICACH
Postanowienia ogólne
* Rada Rodziców zwana dalej radą reprezentuje ogół rodziców uczniów.
* Rada działa na podstawie ustawy o systemie oświaty, statutu szkoły i niniejszego regulaminu.
* Rada liczy tylu członków, ile jest oddziałów w szkole.
* Kadencja trwa cały rok.
* W uzasadnionych przypadkach, jeśli w czasie kadencji, ze składu rady ubędzie więcej niż 1/3 członków, dopuszcza się zorganizowanie wyborów uzupełniających skład rady.
* Decyzje o przeprowadzeniu wyborów uzupełniających podejmuje rada w głosowaniu jawnym.
* Rada może tworzyc komisje i zespoły zadaniowe mające charakter opiniująco - doradczy.

Wybory do rady
* Wybory do rady przeprowadzane są corocznie, w terminie ustalonym przez dyrektora szkoły we wrześniu, na pierwszym zebraniu rodziców każdego oddziału.
* Rodzice uczniów danego oddziału, zgromadzeni na zebraniu, wybierają spośród siebie radę oddziałową.
* Rada oddziałowa powinna liczyą nie mniej niż 3 osoby. Za wybranych do rady oddziałowej uważa się trzech pierwszych kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę głosów.
* W przypadku równej liczby głosów otrzymanych przez kandydatów, o tym, któremu z nich przypada miejsce w radzie oddziałowej, rozstrzyga kolejna tura wyborów.
* Do udziału w wyborach uprawnieni są rodzice uczniów/prawni opiekunowie danego oddziału. Jednego ucznia może reprezentowaą w wyborach tylko jeden rodzic.
* Wychowawca otwiera w danym oddziale częśą zebrania poświęconą wyborom rady oddziałowej i przewodniczy jej do chwili wybrania przez ogół rodziców klasy ze swego grona przewodniczącego oraz dwóch członków komisji wyborczej, która przeprowadzi wybory.
* Wybory rad oddziałowych przeprowadza komisja rekrutacyjna wybrana w głosowaniu jawnym spośród uczestników zebrania. Do komisji nie mogą wchodzią osoby kandydujące do rady oddziałowej.
* Do zadaA„ komisji należy:
* przyjmowanie zgłoszeA„ kandydatur na członków rady oddziałowej,
* przygotowanie kart do głosowania,
* nadzorowanie przebiegu głosowania,
* ogłoszenie wyników głosowania.
* Wybory do rad oddziałowych dokumentuje protokół, który podpisuje wychowawca oraz wybrany członek rady oddziałowej w obecności rodziców.
* Wychowawca przekazuje protokół z wyborów dyrektorowi, a następnie dyrektor przekazuje zebrane protokoły z wyborów rad oddziałowych przewodniczącemu nowej rady.
* Wybory odbywają się w głosowaniu tajnym na zasadach ustalonych przez rodziców uczestniczących w zebraniu.
* Głosowanie odbywa się na przygotowanych kartach do głosowania. Osoba kandydująca do rady oddziałowej musi wyrazią na to zgodę.
* Rada oddziałowa wybiera spośród siebie przewodniczącego i przedstawiciela do rady rodziców szkoły.
* Członkowie rady wypełniają oświadczenie, na którym wskazują swojego przedstawiciela z rady oddziałowej w radzie szkoły. Oświadczenie podpisują wszyscy członkowie rady oddziałowej i za pośrednictwem wychowawcy przekazują dyrektorowi szkoły.
* Na wniosek rodziców uczestniczących w zebraniu, przedstawiciela rady oddziałowej do rady rodziców szkoły może wybierają ogół rodziców uczestniczących w zebraniu, w głosowaniu tajnym, spośród wybranych członków rady oddziałowej.
* Obwieszczenie wyników wyborów, podanie do wiadomości składu rady i zwołanie pierwszego posiedzenia rady należy do obowiązków dyrektora.
* Pierwsze posiedzenie rady powinno odbyą się nie póAoniej niż 14 dni od terminu wyborów.

Władze rady
* Rada wybiera ze swojego grona przewodniczącego rady, zastępcę przewodniczącego, sekretarza i skarbnika.
* Przewodniczący rady organizuje prace rady, zwołuje i prowadzi posiedzenia rady, reprezentuje radę na zewnątrz.
* Zastępca przewodniczącego rady przyjmuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności.
* Sekretarz rady odpowiada za dokumentację rady i protokołowanie jej posiedzeA„.
* Skarbnik rady odpowiada za prawidłową gospodarkę funduszem gromadzonym przez radę.

Posiedzenia rady
* Posiedzenia rady odbywają się w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie, nie rzadziej niż 1 na 2 miesiące.
* Poza terminami ustalonymi w harmonogramie, posiedzenia rady zwołuje przewodniczący, powiadamiając członków rady co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący może zwołaą posiedzenie rady w trybie pilnym, bez zachowania 7 - dniowego terminu.
* Posiedzenia rady mogą byą również zwoływane w każdym czasie, z inicjatywy 1/3 składu rady oraz na wniosek dyrektora, rady pedagogicznej lub samorządu uczniowskiego.
* Przygotowanie zebrania jest obowiązkiem przewodniczącego. Członkowie rady, na 7 dni przed posiedzeniem, otrzymują projekt porządku obrad. Projekt porządku zamieszczany jest także na stronie internetowej szkoły.
* Posiedzenia rady prowadzone są przez przewodniczącego.
* W posiedzeniach rady może braą udział, z głosem doradczym, dyrektor lub inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady.
* Posiedzenia rady są ważne, o ile obecnych jest co najmniej połowa członków rady.
* Posiedzenia rady są protokołowane.
* Protokoły posiedzeA„ rady są przyjmowane przez radę w drodze głosowania na następnym posiedzeniu rady.

Podejmowanie uchwał
* Uchwały rady podejmowane są zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym.
* W sprawach personalnych, a także na formalny wniosek członków rady, głosowanie odbywa się w trybie tajnym.
* Uchwały rady numerowane są w sposób ciągły w danym roku szkolnym.
* Opinie rady wydawane są w takim samym trybie jak uchwały.

Prawa i obowiązki członków rady
* Członkowie rady mają prawo do:
* dostępu do wszystkich informacji i dokumentów związanych z organizacją i przebiegiem procesu dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczego, poza informacjami o dokumentami uznanymi za poufne lub dotyczącymi spraw personalnych,
* wypowiadania swoich opinii we wszystkich sprawach szkoły,
* głosowania na równych prawach, we wszystkich decyzjach podejmowanych przez radę.
* Członkowie rady mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w posiedzeniach rady.

Fundusze rady
* Rada może gromadzią fundusze na działalnością statutową szkoły.
* Szczegółowe zasady wydatkowania funduszu ustala corocznie rada w preliminarzu budżetowym.
* Pisemne wnioski o środki z funduszu rady moze składaą:dyrektor, rada pedagogiczna, samorząd uczniowski.
* Rada ma wydzielone konto bankowe.
* środkami zgromadzonymi na koncie dysponuje rada poprzez dwie upoważnione osoby, przewodniczącego i skarbnika.

Postanowienia końcowe
* Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.